KUKE na Forum Ekonomicznym w Karpaczu
Forum Ekonomiczne to najważniejsza i największa w Europie Środkowo-Wschodniej międzynarodowa konferencja, której uczestnicy nie tylko dyskutują o bezpieczeństwie, perspektywach rozwoju gospodarczego, współczesnych wyzwaniach i przezwyciężaniu kryzysów, ale także przedstawiają konkretne rozwiązania i innowacyjne idee.
30. jubileuszowa edycja Forum Ekonomicznego odbędzie się od 7 do 9 września w Karpaczu. Przedstawiamy panele z udziałem członków zarządu KUKE. Zapraszamy do uczestnictwa w wydarzeniach i rozmów w kuluarach. Wydarzenia z udziałem spółek Grupy PFR będzie można oglądać na żywo na kanale Youtube Polskiego Funduszu Rozwoju.
Polskie Instytucje Rozwoju – 5 lat doświadczeń i priorytety na przyszłość
7 września godz. 14:30-15:30
Przez 5 lat działalności Grupy PFR udało się zbudować fundament pod silną, profesjonalną, europejską grupę instytucji rozwoju, wspierającą zrównoważony rozwój społeczno-gospodarczy Polski. Dzięki działaniom m.in. PFR, BGK, ARP, KUKE, PAIH i PARP przedsiębiorcy w Polsce mogą uzyskać wsparcie i usługi na poziomie dostępnym w największych światowych gospodarkach. Co zdecydowało sukcesie? Z jakimi wyzwaniami musiała mierzyć się Grupa PFR i jakie są jej najważniejsze plany na przyszłość?
- Janusz Władyczak, Prezes Zarządu, KUKE
- Cezariusz Lesisz, Prezes Zarządu, Agencja Rozwoju Przemysłu
- Krzysztof Drynda, Prezes Zarządu, Polska Agencja Inwestycji i Handlu
- Mikołaj Różycki, p.o. Prezesa, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
- Moderator: Paweł Borys, Prezes Zarządu, Polski Fundusz Rozwoju
Różne strategie internacjonalizacji – którą wybrać?
7 września godz. 15:40-16:40
Istnieją różne strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw. Literatura przedmiotu wymienia chociażby takie jak: obronna, rozwoju rynków, rozwoju produktów, dywersyfikacji i globalna. Mnogość dróg, którymi może pójść przedsiębiorstwo w celu realizacji założeń eksportowych, może sprawić, że zarządzający odczują dylemat związany z obraniem najlepszego kierunku. Jak polscy liderzy eksportowi tworzyli strategię internacjonalizacji przedsiębiorstw? Czym kierowali się przy podejmowaniu działań internacjonalizacji?
- Katarzyna Kowalska, Wiceprezes Zarządu, KUKE
- Barbara Mróz-Gorgoń, Profesor, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
- Katarzyna Sokołowska, Dyrektor Biura w Warszawie, Agencja ds. Handlu i Inwestycji Niemieckiego Kraju Związkowego Nadrenia Północna-Westfalia
- Elena Pawęta, Adiunkt w Instytucie Ekonomii Międzynarodowej, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- Moderator: Bogusław Chrabota, Redaktor Naczelny, Rzeczpospolita
Social impact w biznesie – czy szczytne idee mogą wypracować zysk?
8 września godz. 10:45-12:00
Działalność proekologiczna, prospołeczna czy prozdrowotna coraz częściej wpisana jest w strategię firm. Konsumenci oczekują od marek edukacji, zaangażowania i zabierania głosu na istotne tematy społeczne. Czy chęć zmieniania świata na lepsze może być siłą napędową przedsiębiorców i przynieść wymierne efekty biznesowe?
- Dorota Kleszczewska, Członek Zarządu, KUKE
- Michał Nowaczyk, Członek Zarządu, Lidl Polska
- Sylwia Chada, Dyrektor Generalna, TikTok CE
- Tomasz Orlik, Członek Zarządu, PFR TFI
- Beata Iwanienko, Dyrektorka ds. Naukowych, Legislacyjnych i PA, L’Oreal
- Moderator: Grzegorz Szczepański, CEO, Hill+Knowlton Strategies
Zdrowie młodzieży, a pandemia
8 września godz. 14:30-15:30
Sytuacja pandemiczna spowodowała narastanie problemów zdrowotnych wśród młodzieży. Dotyczą one przede wszystkim zdrowia psychicznego, które zostało znacząco zaburzone przez naukę zdalną, brak możliwości spotykania z rówieśnikami czy częstą pracę przed komputerem. Dla młodych ludzi to relacje społeczne odgrywają istotną rolę w ich życiu, a brak zajęć stacjonarnych może przyczyniać się do rozwoju wielu chorób. W jaki sposób możemy w tym trudnym czasie wspierać młodzież, czy ograniczone kontakty z rówieśnikami, można zastąpić relacjami w internecie? Jak dbać o higienę zdrowia psychicznego podczas pandemii?
- Dorota Kleszczewska, Członek Zarządu, KUKE
- Adam Niedzielski, Minister, Ministerstwo Zdrowia
- Tomasz Mikołaj Maciejewski, Dyrektor, Instytut Matki i Dziecka
- Piotr Mazurek, Sekretarz Stanu, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
- Anna Janiczek, Prezes Zarządu, PZU Zdrowie
- Moderator: Bartosz Kwiatek, Telewizja Polsat
Jak utrzymać dobrą passę polskiego eksportu
8 września godz. 18:20-19:20
Eksport w takim kraju jak Polska jest zasadniczym czynnikiem determinującym modernizację gospodarki i sprzyjającym zwiększaniu dynamiki PKB. Jak poradzili sobie krajowi eksporterzy na globalnym rynku w całkowicie zmienionych pandemią warunkach? Czy egzamin w tym czasie zdały instytucje wsparcia? Co jest potrzebne, by eksportowa hossa była kontynuowana w kolejnych latach? Gospodarzem panelu w strefie Polskiego Funduszu Rozwoju będzie KUKE.
- Janusz Władyczak – Prezes Zarządu, KUKE
- Paweł Dziekoński – Wiceprezes Zarządu, Fakro
- Andrzej Kubisiak – Wicedyrektor, Polski Instytut Ekonomiczny
- dr inż. Paweł Kurtasz, Wiceprezes Zarządu, Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna
- Piotr Stolarczyk - Dyrektor Zarządzający, Departament Bankowości Międzynarodowej i Finansowania Eksportu, Bank Pekao
Promocja polskiej "marki" na świecie kluczem do utrzymania dobrej passy polskiego eksportu - relacja Polskiej Agencji Prasowej
Podtrzymać dobrą passę polskiego eksportu - relacja Dziennika Gazety Prawnej