Przewodnik po rynku - Wielka Brytania

Wejście na nowy rynek jest wyzwaniem dla każdego przedsiębiorcy. I praktycznie każdy ma swoją specyfikę. Różnią się od siebie nie tylko regulacjami prawnymi, poziomem zaawansowania technologicznego, chłonnością, kosztami dotarcia do klienta, ale także kulturą biznesową czy zwyczajami zakupowymi.

Te pierwsze, wynikające często ze wskaźników makroekonomicznych lub skodyfikowanych przepisów, stosunkowo prosto sprawdzić, choć wymaga to przeprowadzenia własnych analiz lub posiłkowania się lokalnymi specjalistami, którzy pomogą w przeprowadzeniu formalnych procesów. Te drugie, mniej wymierne, bywają trudniejsze do pokonania, choć mogą przesądzić o zbudowaniu relacji z zagranicznymi kontrahentami i sukcesie rynkowym.

W naszej serii przewodników staramy się przedstawiać różne aspekty działalności biznesowej na zagranicznych rynkach.

Wielka Brytania to 6. największa gospodarka globu oraz jeden z największych importerów, będący atrakcyjnym rynkiem zbytu dla eksporterów z całego świata. I nic dziwnego, że od lat pozostaje w czołówce partnerów handlowych naszego kraju – obecnie jest na 4. miejscu z wartością importu z Polski sięgającą 20 mld euro. To też rynek, gdzie udało nam się częściowo zbudować świadomość polskiej marki. Odnalezienie się na nim wymaga jednak nakładów. Brexit wprowadził nowe wyznania związane z wymianą handlową, co jednocześnie daje szanse polskim przedsiębiorstwom na zajęcie miejsca w zerwanych łańcuchach dostaw.

Podgląd:

W przewodniku wyjaśniamy m.in. jak zweryfikować zagranicznego kontrahenta, jak przygotować się do zawierania i realizacji umów, a także co robić gdy kontrahent nie zapłaci? Poruszamy dużo aspektów prawnych, m.in. związanych z windykacją, a także o tym, jak zmieniła się dokumentacja po brexicie.

Mamy nadzieję, że przewodnik przyczyni się do dynamicznego rozwoju Twojej firmy na brytyjskim rynku!

Co nowego w KUKE?

W ciągu 30 lat tysiące polskich przedsiębiorstw* skorzystało w KUKE z rozwiązań umożliwiających bezpieczny rozwój ich biznesu w kraju i na świecie.
*od niewielkich firm rodzinnych, przez spółki średniej wielkości, aż po największe koncerny, w tym zagraniczne